zondag 3 mei 2020

maandag 4 mei

Hallokes iedereen,

Hopelijk hebben jullie genoten van jullie extra lange weekend!
Sommigen hebben zich gewaagd aan de uitdaging van de escape room......
Mila en Margot hebben het beiden opgelost.
In de praatbox (10u)  kunnen jullie mij een vraag stellen.
Deze namiddag is er geen praatbox want ik heb heb opvang.

We starten onze 3e week van het 3e trimester.
Het ziet ernaar uit dat wij nog een tijdje zo zullen moeten werken.
Het is van groot belang dat jullie mijn blogberichten heel goed lezen en opvolgen.
Op die manier leid ik jullie naar het 6de leerjaar.


Dit hebben jullie vandaag nodig:
Frans: boek + werkboek (mon petit livre rouge kan ook)
Wiskunde: target 6 en scheurblok
Taal: kijker 6
spelling: woordenhamster - proevenschriftje
kweetet (werkwoordschema bij de hand, is handig)



FRANS (45 min.)
1) herhaal alle taalboetiekjes van contact 13-14-15-16 (20 min. )
2) Daarna maak je de herhalingsoefeningen werkboek p 57 oef 6 en p 58 volledig

WISKUNDE (45 min;)
NIEUWE LEERSTOF: bekijk heel aandachtig de 2 filmpjes




Daarna maak je in je scheurblok p 2 van target 6   (hieronder zie het juiste blaadje) 


TAAL (30 tot 45 min. )
kijker 6 les 5 (p 13-16): begrijpend lezen
Kijk eerst naar het filmpje .





SPELLING: 45 min.
1)Woordenhamster: alle woorden met c (1ste woord: score/ laatste woord: concentreren)
2) Kweetet: 3 oefeningen (werkwoorden)

MORGEN zal een dictee geven via de praatbox. Dus iedereen moet er morgen op.
Je kiest zelf of je om 10 uur of om 14 uur deelneemt. Ik wil stipt kunnen beginnen.
Vandaag zend je me een mailtje wanneer jij morgen op de praatbox zal zijn. (Noteer dat in hetzelfde mailtje die zendt als je klaar bent. )

Groetjes, juf









Geen opmerkingen:

Een reactie posten