maandag 4 mei 2020

dinsdag 5 mei

Het is dinsdag 5 mei

MAG IK JULLIE ER NOG EENS OP  WIJZEN DAT JULLIE HET BLOGBERICHT HELEMAAL MOETEN LEZEN EN CHECKEN OF JULLIE WEL ALLES DOEN.
ZEND DUIDELIJKE EN VOLLEDIGE MAILTJES. 
IK BEN TOT 'S AVONDS LAAT BEZIG OMDAT IK NIET VAN IEDEREEN ALLES KRIJG.  DAT IS HEEL FRUSTREREND. IK STEEK DUS VOORLOPIG GEEN ENERGIE MEER IN CLASSROOMTESTJES. 

Dit heb je nodig:
Frans: werkboek + boek
Taal:kijker 6
Wiskunde: target 6
Spelling: blad dictee (zie mail)
gmail - www.verkeerstoets.be



FRANS: 30 min
1) verbeteren werkboek p 56-57-58
indien veel fouten: leerstof opnieuw studeren
2) herhalen van de leerstof
3) Morgen bied ik jullie de grote toets van Frans aan. Je zal hem zelf moeten afprinten of downloaden en op de computer invullen. Je kan ook meewerken op een apart blad.

MAG IK VRAGEN OM DEZE OEFENTOETS ZO GOED  MOGELIJK VOOR TE BEREIDEN?
HET IS IN JE EIGEN BELANG DAT JE ECHT GOED JE BEST DOET. WEET DAT HET BELANGRIJK IS VOOR DE STAP NAAR HET 6e LEERJAAR.

TAAL (10 min)
1) Kijker 6 les 5 verbeteren


SPELLING (30 min.)
1) dictee kijker 6 via praatbox
om 10uur : Margot - Nora - Mila - Elisa - Maarten - Anouk
om 14 uur: Yahya - Mathis - Elias - Thi My Nhi - Ilias - Belhassen - Imrane

Fatima-Zahra????????????????????

2) Na het dictee krijg je de correctiesleutel persoonlijk doorgemaild.
Je verbetert dus direct zodat je weet hoe het is gegaan.

Ewoud: jij kan starten aan kijker 7

WISKUNDE (45 min. tot 60 min.)
1) Verbeteren van het scheurblaadje MENGSELS aan de hand van dit filmpje.


2) T5 Les 12 p 15:  herhaling van soort 1 ongelijke verdeling
Bekijk opnieuw het instructiefilmpje als je het vergeten bent


Bekijk nu het 2de filmpje, hier gaan we al een stapje verder.

WERO; (15 min) verkeerstoets: thema positie op de weg


MUZISCHE: Als je met alles klaar bent, kan je hier wat tijd voor nemen.
Extraatje: Moederdag
We kunnen nu niets samen maken omdat ik niet weet welk materiaal jullie thuis hebben.
Daarom zend ik jullie een mailtje met leuke ideetjes.
Het kan heel eenvoudig zijn.
Voor de niet- knutselaars onder jullie, het naamgedicht is haalbaar voor iedereen. (zie mail)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten