zondag 19 april 2020

maandag 20 april

Goedemorgen iedereen!

We starten met veel goede moed het 3e trimester in het 5de leerjaar.
Je zal merken dat er naast de herhaling, nu ook NIEUWE leerstof zal aangeboden worden.
Vooral voor wiskunde wordt dat een uitdaging.
Ik verwacht dat iedereen zijn uiterste best doet, net zoals juf dat doet.
Je zal merken dat je wat langer zal bezig zijn, er zijn iets meer taken.
Dat mag juf ook verwachten van jullie.

Dit heb je vandaag nodig: boek Frans - woordenhamster- proevenschriftje-wisk target 5
blog- clasroom - gmail - spelling kijker 6 - loepje

FRANS (hier ben je minimaal 30 minuten mee bezig)

1) herhalen van de woordenschat van Contact 14 en 15.

    daarna maak je opnieuw  een test  van Classroom van deze 2 contacten.

   De vorige keer hebben Mathis en Fatima-Zahra een Franse test niet ingevuld.
   Graag deze keer weer in orde te zijn. Ilias, deze keer graag tijdig in orde zijn.

2) Frans: kennismaking met Contact 16
    zie filmpje en powerpoint (mail)

WISKUNDE  (hier ben je 30 tot 45 minuten mee bezig)
1) Classroomtest: hoofdrekenen: opfrissing x 10 x 100 x 1000/ :10  :100   :1000


2) NIEUWE leerstof wiskunde: Ongelijke verdeling SOORT 1: 

klik op de filmklapper






Daarna target 5!! : p 27 oef 1 (dus enkel 2 oefeningen)
De correctiesleutel verschijnt vanaf 15 uur op de blog.

Thi My Nhi, voor jou blijft dezelfde manier van werken.


SPELLING  (hier ben je 45 min mee bezig) 

1) Spelling: woordenhamster
Woorden met c: ik hoor 'k', maar ik schrijf c
(eerste woord is score- laatste woord is direct)

2) Spelling Kijker 6 les 22
GEBRUIK JE SCHEMA VAN DE WERKWOORDEN

Ewoud: We gaan vanaf vandaag verder met kijker 6.
Je maakt 2 oefeningen tot je 3 sterren behaalt.

TEN SLOTTE: ALS JE MET ALLES KLAAR BENT, ZEND JE MIJ EEN MAILTJE WAARIN JE ZEGT DAT JE KLAAR BENT. JE KAN OOK VERMELDEN WAT JE MOEILIJK VOND.

Ik verwacht dat ik iedereen eens zie op de praatbox.
Je kan zelf kiezen of je om 10 uur of om 14 uur met mij praat.
Ik wil van iedereen weten of het lukt.

Dit is de code:
vleugel5
harelbeke
klas

tip: er bestaat ook een app van praatbox om op de gsm te installeren.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten