dinsdag 12 mei 2020

dinsdag 12 mei

Het is dinsdag 12 mei,

☝☝☝Dit moet me even van het hart:
- Het is echt belangrijk dat jullie ALLES van het blogbericht stap per stap lezen.
- Je mag kiezen met welk vak je begint maar maak je taakje per vak in volgorde (er staan altijd nummertjes bij) Eenmaal aan een vak begonnen, spring je niet plots naar een ander vak tot je klaar bent.

- Graag checken of je wel met alles in orde bent (vb foto doorsturen  van cijferen)
- Probeer de tijd die erbij staat ongeveer te respecteren. Niet te lang, maar zeker ook niet te kort werken.Het is niet logisch als ik om 9u 30 al een bericht krijg dat je klaar bent. Maar ook niet als het 20 uur 's avonds is.
- Vergeet het mailtje niet (na al die weken, moet dat een automatisme geworden zijn)
- WEES EERLIJK IN JE MAILS. Zend pas je mailtje als je zeker bent dat je echt in orde bent.
- Goed je mails checken: soms zend ik nog iets en dan krijg ik geen antwoord terug
- Gebruik de praatbox als hulplijn indien nodig, daarvoor dient ze.
- Wees niet bang om een vraag te stellen per mail, ik help graag.
- En ten slotte, ik mis het echte lesgeven, dat is zoveel leuker. Maar we moeten dit echt volhouden.
Samen staan we sterk.


Dit heb je nodig
Taal: kijker 6
Frans: boek - studeerschrift - kweetet
Wiskunde: target 6
Spelling: kijker 7 + loepje indien nodig
Wero; parate kennis van de EU-lidstaten

praatbox om 10 uur indien er vragen zijn
Mailen als je klaar bent met foto van cijferen. ( Van sommige nog van gisteren)

TAAL 45min.
kijker 6 les 9: begrijpend lezen
Deze les maak je nu volledig zelfstandig.

FRANS 30 min
1) studeerbeurt 2: zowel de woorden, zinnen en het taalboetiekje
2) kweetet: 3 oefeningen


WISKUNDE 45 min tot 60 min.

1) Bekijk het filmpje (zie mail)
    Daarna maak je de 2 en 3e cijferoefening van oef 1
    Je zendt opnieuw een foto door naar mij. 

Het was gisteren een beetje verwarrend want ik had eigenlijk het verkeerde filmpje doorgemaild.
Het komt er gewoon op neer dat je in totaal 4 cijferoefeningen zal gemaakt hebben, verspreid over vandaag en gisteren. 

2) target 6 p 31

3) verbeteren p 26 en p 6 (oefening over mengen)

SPELLING: 30 min
1) verbeteren kijker 7 les 4
2)  kijker 7 les 5: zie filmpje



WERO (45 min)

Vandaag het tweede deel: de landen van de Europese Unie

Groetjes, juf. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten